Joogatunnit

Joogatunnit

Joogatunnit – Helsinki

Introtunnit

Introtunti on paras tapa aloittaa shaktajooga. Introtunti kestää noin puolitoista tuntia ja sen jälkeen sinulla on täydet valmiudet osallistua mille tahansa joogatunneistamme. Tuntiin sisältyy shaktajoogaa käsittelevän alustuksen lisäksi Tasapainottava Tri-dosha-joogasarja, joka palauttaa elimistösi ja mielesi tasapainon.

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.
 

Tasapainottavat Tri-dosha-joogatunnit

Tri-dosha tasapainottava sarja on koko asanaharjoituksemme ydin ja kaikkien joogasarjojemme äiti. Se sopii jokaiselle ja käy hellästi läpi koko systeemisi palauttaen elimistön ja mielen tasapainon. Tarkoituksena on, että joogatunnin jälkeen nouset joogamatolta elinvoimaisena tuntien itsesi terveeksi.

Sarja tehdään rauhallisesti ja omaa kehoa kunnioittaen. Pikku hiljaa se opettaa vartalollesi erinomaista kehon ergonomiaa, saa rintakehäsi ja koko hengityselimistösi toimimaan saumattomana kokonaisuutena ja häätää stressin systeemistäsi.

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.

Anna myös itsellesi vapaus olla joogatunnit rauhassa, ikään kuin lomalla, niin että arkielämän asiat jäävät hetkeksi sivuun.

 

Viyayama joogatunnit Helsinki - Shakta

Ryhdikkäät Viyayama-joogatunnit

Viyayama on aktiivinen, seisoen tehtävä sarja, joka tukee joogaharjoitusta Tri-dosha tasapainottavan sarjan rinnalla. Viyayama parantaa tehokkaasti ryhtiä, avaa kehon solmukohtia ja korjaa hiljalleen asentoasi. Se on erinomainen lämmittelymuoto, joka parantaa myös tasapainoa ja lihasvoimaa. Viyayama-tunneilla tehdään lopuksi lyhyt Tri-dosha tasapainottava sarja.

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.

Anna myös itsellesi vapaus olla joogatunnit rauhassa, ikään kuin lomalla, niin että arkielämän asiat jäävät hetkeksi sivuun.

 

Soljuvat Aurinkotervehdys-joogatunnit

Aurinkotervehdys aktivoi koko kehoamme ja tarjoaa myös fyysistä haastetta. Surya Namaskara, eli aurinkotervehdys, on saanut nykyjoogassa lämmittelyharjoituksen roolin, mutta perinteisesti sen merkitys on ollut aivan toisenlainen. Aurinko on kaiken elämän edellytys ja aurinkotervehdys on kuin tiivistelmä joogan syvimmästä olemuksesta. Aurinkotervehdyksessä käyt koko systeemisi läpi kahdentoista syklissä samaan tapaan kuin maa kiertää auringon kahdessatoista kuukaudessa.

Saat parhaat tulokset jäämällä Aurinkotervehdyksen jälkeen vielä tunnin mittaiselle Tasapainottavalle Tri Dosha -joogatunnille.

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.

Anna myös itsellesi vapaus olla joogatunnit rauhassa, ikään kuin lomalla, niin että arkielämän asiat jäävät hetkeksi sivuun.

 

Eteentaivutus joogatunti Helsinki - Shakta

Syventävät Eteentaivutus-joogatunnit

Eteentaivutus on sarja, joka vie joogin aivan uudelle tasolle. Yleensä suosittelemme jonkinlaista joogataustaa ennen tämän sarjan aloittamista, mutta Eteentaivutus ei ole vaarallinen aloittelijallekaan. Uskomme, että joogan harjoittamisen on tärkeää olla nautinto tekijälleen, eli sinun ei tarvitse aluksia huolehtia jos tämä sarja ei tunnu vielä ajankohtaiselta. Älä kuitenkaan säikähdä! Eteentaivutuksesta tulee nopeasti todella miellyttävä harjoite, joka muuttaa joogaharjoituksesi perusteellisesti.

Moni on siinä käsityksessä, että Eteentaivutus avaa nimenomaan alaraajoja, mutta tämän sarjan todelliset, syvemmät vaikutukset ovat paljon merkittävämpiä. Eteentaivutus kehittää joogin terveyden ja harjoituksen kannalta tärkeässä roolissa olevia kehon seinämiä, esimerkiksi palleaa ja lantionpohjaa. Muutaman kuukauden jälkeen asanaharjoituksesi, Pranayama ja bandhat eivät ole entisensä!

Saat parhaat tulokset jäämällä Eteentaivutuksen jälkeen vielä tunnin mittaiselle Tasapainottavalle Tri Dosha -joogatunnille.

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.

Anna myös itsellesi vapaus olla joogatunnit rauhassa, ikään kuin lomalla, niin että arkielämän asiat jäävät hetkeksi sivuun.

 

Hengitystunti joogatunnit Helsinki - Shakta

 

Energisoivat Pranayama-joogatunnit

Energisoivat Pranayama-, eli hengitystunnit ovat avainroolissa joogan hyödyllisten vaikutusten suhteen. Asanaharjoitus on nykyään tunnetuin osa joogaa, mutta Pranayama (ns. hengitysharjoitukset) on kautta aikojen nähty tärkeimpänä joogan muotona. Jo viiden minuutin tauko hengittämisestä on hengenvaarallista, mikä kertoo siitä, kuinka tärkeä osa hyvinvointiamme hengitys on.

Hengitystunneilla saatamme ensin asanoiden avulla systeemisi vastaanottavaan tilaan. Tämän jälkeen opit tärkeimmät Pranayama-harjoitukset, joita voit hyödyntää elämässäsi säännöllisesti. Hengitystunteilla tehtävät harjoitukset opettavat sinut auttamaan kehoasi ratkaisemaan epätasapainon tiloja hengityksen avulla. Täysin toimiva hengitys- ja pranasysteemi on kenties suurin lahja mitä voit itsellesi koskaan antaa!

Tuo mukanasi kevyet vaatteet sekä joogamatto. Mikäli sinulla ei ole vielä joogamattoa, voit lainata sellaisen joogatunnin ajaksi salilta. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen joogaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.

Anna myös itsellesi vapaus olla joogatunnit rauhassa, ikään kuin lomalla, niin että arkielämän asiat jäävät hetkeksi sivuun.

 
 

Yksityistunnit

Yksityistunti on tilaisuutesi saada juuri sinulle, ystävillesi tai vaikkapa työporukallesi räätälöity joogatunti! Yksityistunnin sisältö sovitaan etukäteen, ja siihen voi asanaharjoituksen lisäksi sisältyä esimerkiksi lyhyt tietopaketti tietystä shaktajoogaan liittyvästä aiheesta. Joogatunti voidaan rakentaa juuri sinun tilannettasi varten esimerkiksi tilanteeseen jossa toivutaan sairaudesta tai onnettomuudesta.

Ota yhteyttä ja kysy lisää!
 
 

Shaktahieronta

Shaktahieronta on osa shaktajoogaa ja erinomainen tapa valmistautua joogatuntiin. Se on intialaiseen lääketieteeseen perustuva kokonaisvaltainen hoito, joka ottaa huomioon kehon rakenteen ja käy hellästi läpi koko systeemisi. Hieronta tehdään kevyesti jalalla painelemalla ja se muun muassa lievittää kipuja sekä stimuloi lymfaattista järjestelmää.
 
Voit tiedustella vapaita aikoja Shaktan asiantuntijan tekemälle yksityiselle shaktahieronnalle. Hieronnan kesto on noin 40 minuuttia ja hinta 39 €.
 
Tuo mukanasi kevyet vaatteet. On suositeltavaa välttää raskaita aterioita ennen hierontaa. Tämäkään ei ole pakollista, mutta tulet itse huomaamaan eron – tyhjällä vatsalla, sekä mieli että keho ovat yhteistyöhaluisempia.